GIẢI ĐỀ THI IELTS WRITING TASK 2 NGÀY 19/1/2022| DẠNG CAUSES AND SOLUTIONS
- Đan Hạ
- Bài mẫu IELTS Sample Writing, Bài mẫu Task 2 IELTS Writing sample, Bài thi IELTS mẫu
- 04/08/2022
MỤC LỤC
Đề: The increase in the production of consumer goods results in damage to the natural environment. What is the cause of this? What can be done to solve this problem?
Sự gia tăng sản xuất hàng tiêu dùng dẫn đến thiệt hại cho môi trường tự nhiên. Đâu là nguyên nhân dẫn đến điều này? Có thể làm gì để giải quyết vấn đề này?
Hãy cùng WESET thảo luận về chủ đề này nhé.
1. Hướng dẫn làm bài
* Phân tích đề
A/ Introduction: Paraphrase đề. Thể hiện quan điểm bản thân.
B/ Body 1:
CAUSES:
– Business strategy makes buyers spend more
=> more waste ends up in the landfill
– The world population is growing
=> produce more goods to meet the demand
C/ Body 2:
SOLUTION:
– Change people’s attitude towards consuming things
– Do research on their carbon footprint
– Adopt minimalism
D/ Conclusion: Khẳng định lại quan điểm.
2. Bài mẫu và từ vựng
2.1. Bài mẫu
We are living in an age where the acquisition of goods and services in ever-increasing amounts is encouraged and this has had damaging effects on the environment. There are several reasons behind this phenomenon and some solutions can be adopted to mitigate negative consequences.
The rise of consumerism can be attributable to two main reasons. First, it is the business strategy formulated by companies that encourages consumers to buy replacement products. Most companies and corporations do not intend to make consumer goods such as household items or clothing long-lived as companies need to sell more products than last year to keep their stock high and avoid going bankrupt. Regarding more durable products such as cars or smartphones, marketers and advertisers would tempt buyers into purchasing new versions by coming out with new styles every few years. The mass production of these unsustainable items has resulted in natural resources being depleted at an alarming rate and more products ending up in landfill. Furthermore, the population is growing, which leads to the increasing demand for goods. As a result, climate change is accelerated because of the generation of pollutant emissions and increased land-use and deforestation.
Personally, I think shaping consumers’ attitude is key to minimizing the negative influences of consumerism. Buyers should be aware of their personal impact on the environment by researching the carbon footprint of the products before they make any purchases. Therefore, they can buy durable goods or recycle whenever possible. Furthermore, people should practice minimalism. By adopting a minimalist mindset, they give themselves a real chance of making sustainable positive changes to how they consume things and therefore a strain on the Earth’s limited resources can be reduced.
In conclusion, business strategy and population growth have led to the increase in consumerism, but changing people’s mindset can help buyers to avoid their habits.
(305 words)
2.2. Từ vựng
– Long-lived/ durable products: sản phẩm có thể được sử dụng lâu dài
– Tempt (v): cám dỗ, mời gọi ai làm gì đó, đặc biệt làm những điều sai hoặc không cần thiết
E.g.: The offer of free credit tempted her into buying a new car.
– Carbon footprint: vết carbon là là tổng lượng phát thải khí nhà kính đến từ quá trình sản xuất, sử dụng và cuối vòng đời của một sản phẩm hoặc dịch vụ. Những loại khí nhà kính có ảnh hưởng tới sức khỏe con người và giữ nhiệt trong khí quyển, gây ra hiện tượng nóng lên toàn cầu.
– (collocation) Reduce a strain on something: giảm bớt gánh nặng
– (collocation) Minimize the negative influence of something: giảm bớt sự ảnh hưởng tiêu cực của cái gì đó
Để nắm rõ về các kỹ thuật và phương pháp giải quyết nhanh gọn các dạng đề Writing khó nhằn, các bạn có thể tham khảo khoá luyện chuyên sâu Speaking & Writing của WESET tại đây >> https://bit.ly/IELTSINTENSIVE
Tham khảo thêm bài mẫu và bài viết liên quan:
Giải mã IELTS Writing Task 2 dạng “Discuss both views” cùng WESET