Giải đề thi IELTS Writing Task 2 ngày 28/05/2022 | Topic: Human Activities

human activities

Đề bài: Human activities have negative effects on plant and animal species. Some people think it is too late to do anything about this problem. Others believe effective measures can be taken to improve this situation. Discuss both views and give your opinion.

Trong thời buổi hiện nay, một số người có các hành động tiêu cực gây ảnh hưởng xấu đến các loài động thực vật, đây được xem như một vấn đề đáng lên án và được nhắc đến khá nhiều trong sách báo. Tuy nhiên, một số người cho rằng đã quá muộn để giải quyết trong khi một nhóm khác lại cho rằng vẫn có thể sử dụng biện pháp khác hữu hiệu hơn để cải thiện tình trạng này. Bạn nghĩ sao về vấn đề này?

Cùng WESET tìm hiểu trong bài mẫu IELTS Writing Task 2 dưới đây nhé!

1. HƯỚNG DẪN LÀM BÀI

Outline

A/ Introduction:

Ý viết tập trung về quan điểm: “vẫn còn kịp để hành động”

B/ Body 1:

Phân tích ý “đã quá trễ để giải quyết vấn đề”: bởi vì các hoạt động sinh tồn của con người đều có tác động đến thực vật và động vật → không thể dừng lại được. Ví dụ: để đảm bảo thực phẩm cho 7 tỉ người trên trái đất → mở rộng đất canh tác = phá hủy môi trường sống của cây cối và động vật.

C/ Body 2:

Ý kiến được ủng hộ: vẫn còn kịp để con người đảm bảo cuộc sống bằng những cách ít gây tổn hại hơn =  công nghệ cao + nâng cao ý thức người dân.
– Ví dụ 1: dùng kĩ thuật để nâng cao sản lượng + rút ngắn thời gian canh tác của cây trồng
– Ví dụ 2: giáo dục mọi người với sự hỗ trợ của công nghệ → đưa việc bảo tồn thực vật và động vật vào game: vừa nâng cao ý thức, vừa có tiền để ủng hộ các tổ chức bảo tồn trên thế giới.

2. BÀI MẪU VÀ TỪ VỰNG

2.1 Bài mẫu Writing Task 2

 

People hold different arguments about the detrimental impacts of human activities on the conditions of plants and animals. While some people believe in the futility of any countermeasures, I am convinced that there are still some solutions that can mitigate the current issue.

Admittedly, it is argued that nothing could be done to save the flora and fauna. This side of the argument is unlikely to rest on the harms already dealt with, but on the fact that almost every aspect of human life has consequences on the ecosystem. A normal human must engage in various cultural, social, and economic activities, which are impossible to completely terminate. For example, to ensure food security for 7 billion citizens on Earth, one of the common ways is to expand the cultivated land. This, in turn, encroaches on the habitats of many plants and animals.

However, from another vantage point, I believe that we could find other ways to practice those actions and reduce the damaging consequences. One feasible solution is that technological advancement could equip us with alternative solutions to many problems with little damage to the environment. For instance, the food issue could be solved by marker-assisted selection instead of expanding the farming area. This selective plant breeding method will shorten cultivating time and produce higher yields, resulting in a boosted crop productivity. Another approach to the issue lies in public education about wildlife problems, which can be made easier with the help of technology. To illustrate, in the Wildchain game, players can adopt and raise endangered animal characters digitally. In the end, users can passively learn to protect plants and animals; and the money spent on this game will be donated to international organizations that are founded to conserve endangered species.

In conclusion, although the adverse effects on plants and animals stemming from anthropogenic exploitation are unavoidable, it is not too late to reverse or ameliorate the situation by using advanced technology and raising people’s awareness.

2.2. IELTS Writing Task 2 – Vocabulary: 

  • futility (n) vô ích
  • countermeasure (n) biện pháp đối phó, cách phản công
  • flora and fauna = plants and animals
  • terminate (v) chấm dứt
  • encroach on sth (v) xâm lấn
  • vantage (n) khả quan hơn
  • cultivating time (n) thời gian canh tác
  • yield (n) sản lượng
  • public education (n) giáo dục cộng đồng
  • anthropogenic (adj) liên quan đến hành động của con người (thường dùng khi nói về vấn đề môi trường).
  • ameliorate (v) cải thiện
ĐĂNG KÝ XÂY DỰNG LỘ TRÌNH MIỄN PHÍ

– Cam kết IELTS đầu ra 6.5+ bằng văn bản

– Đội ngũ giáo viên có điểm IELTS trung bình từ 7.5, có chứng chỉ sư phạm/ TESOL/ CELTA

– Tư vấn và học thử miễn phí

Nhận combo quà và ưu đãi đến 3.000.000đ khi đăng ký khóa học (*)
Đăng ký nhận tin ngay hôm nay
BẠN CÓ MUỐN NHẬN NHỮNG BÀI HỌC TIẾNG ANH MIỄN PHÍ?

Bạn sẽ là người đầu tiên nhận được những bài học và tài liệu học tiếng Anh miễn phí của WESET.

Chúng tôi cam kết sẽ không gửi những nội dung không quan trọng hoặc spam.

Đăng ký: