Giải đề Writing Task 2 ngày 17/01/2022
- Đan Hạ
- Bài mẫu IELTS Sample Writing, Bài mẫu Task 2 IELTS Writing sample, Bài thi IELTS mẫu
- 18/08/2022
MỤC LỤC
Đề bài: Some people say advertising has positive economic effects. Others think it has negative social effects because it will make people dissatisfied with who they are and what they have. Discuss both views and give your own opinion.
Hãy cùng WESET thảo luận về chủ đề này nhé.
1. Hướng dẫn làm bài
Dàn bài
A/ Introduction: Sau khi paraphrase lại đề bài, WESET sẽ đưa ra một Thesis Statement để trình bày quan điểm của mình về vấn đề được đặt ra.
B/ Body 1: Quảng cáo là phương pháp hữu quả và tiết kiệm nhất để quảng bá doanh nghiệp.
-
Quảng cáo được sử dụng rộng rãi bởi chúng có thể giới thiệu sản phẩm mới và đưa ra cái nhìn tổng quan về sản phẩm cho những người lần đầu tiên mua hàng. ⇒ Kích thích người tiêu dùng mua các sản phẩm mới.
-
Quảng cáo đa dạng về chủng loại. ⇒ Doanh nghiệp có thể chủ động chọn các loại hình quảng cáo phù hợp nhằm tối đa hoá lợi nhuận.
C/ Body 2: Doanh nghiệp sử dụng các quảng cáo không đúng sự thật gây ra nhiều ảnh hưởng tiêu cực cho người tiêu dùng.
-
Các nhãn hàng thời trang và mỹ phẩm tạo ra các quy chuẩn về sắc đẹp bằng cách sử dụng các hình ảnh từ những người mẫu có gương mặt và hình thể hoàn hảo. ⇒ Khiến người xem không thoã mãn với những gì họ đang có.
-
Nếu người tiêu dùng không thể mua được những sản phẩm mới nhất, họ sẽ dễ rơi vào trạng thái tự ti vì không bắt kịp được các xu hướng trên thị trường.
D/ Conclusion: tóm lược lại những lý do và biện pháp vừa nêu.
2. Bài mẫu và từ vựng
2.1. Bài mẫu
Some people claim that advertising can bring many economic benefits to commercial enterprises, while others argue that it is detrimental to viewers. In my opinion, I believe that advertising will bring a huge profit to the economy, yet it can also be harmful if businesses use it improperly.
On the one hand, advertising is the most affordable and effective marketing method for every business. Foremost, there is rarely a business that does not use advertising as an approach to reach customers since it can introduce new products and help educate first-time buyers. By giving the overall concept to the buyers, advertisements tempt people into making purchases for new items. Another prominent reason is that advertising is diverse in terms of categories. Advertisements are available from the small-scale such as social media pop-up ads, billboards, and flyers to the large-scale advertisements broadcasting on national television channels in prime time slots. Thus, businesses can customize advertising to suit their budget to maximize their revenue.
On the other hand, a significant amount of business has been using alluring and provocative ads to promote their products leading to many serious consequences for the customers. This issue is most evident in the beauty industry as cosmetic and fashion labels usually use images from models with perfect bodies and faces to form the standard of beauty. These measurements gradually affect the human psyche, which prevents people from being satisfied with who they are and what they have. As a result, making they unwittingly follow the norm by buying the latest products in the market. If they cannot keep up with the constant race, they will unconsciously suffer from feelings of disappointment or even depression due to not having the same beauty as the models in the ads.
In conclusion, advertising is an essential part of promoting product sales and generating profits for businesses. Nevertheless, businesses need to be responsible for the information used in advertising to avoid unexpected negatives and protect the right of customers.
2.2. Từ vựng
-
Commercial enterprise (n): doanh nghiệp thương mại
-
Detrimental (adj) to: có hại tới
-
Help educate first-time buyers: hướng dẫn những người mua lần đầu
-
Tempt (v) somebody into: cám dỗ ai đó làm gì
-
Prominent (adj): quan trọng
-
Pop-up ads (n): quảng cáo ngẫu nhiên
-
Billboard (n): biển quảng cáo
-
National television channel (n): kênh truyền hình quốc gia
-
Prime time (n): giờ vàng
-
Maximize their revenue: tối đa hoá lợi nhuận
-
Alluring and provocative ads: quảng cáo hấp dẫn và khiêu khích (mang ý nghĩa tiêu cực)
-
Human psyche (n): tâm lý con người
-
Unwittingly (adv): vô tình
-
Norm (n): quy chuẩn
-
Constant race: cuộc đua không hồi kết
-
Promoting product sales: thúc đẩy bán hàng
-
Generating profits: tạo ra lợi nhuận
Để nắm rõ về các kỹ thuật và phương pháp giải quyết nhanh gọn các dạng đề Writing khó nhằn, các bạn có thể tham khảo khóa luyện chuyên sâu Speaking & Writing của WESET tại đây >> https://bit.ly/IELTSINTENSIVE
Tham khảo thêm bài mẫu và bài viết liên quan: